Jednym z najważniejszych elementów promocji marki w Internecie jest prowadzenie profili na portalach społecznościowych. Dlaczego tak jest? Od czego rozpocząć działania marketingowe? Warto wiedzieć, które narzędzia najskuteczniej docierają do potencjalnych klientów.
Wszystko zaczyna się od założenia profilu. Jak utworzyć konto firmowe na Facebooku? Jest to bardzo proste, ponieważ wystarczy podać podstawowe dane na temat swojej działalności. Trzeba jednak zwrócić uwagę na estetykę strony i czytelność podanych informacji. Warto podać numer telefonu do przedstawiciela firmy oraz zakreślić zakres świadczonych usług. Kolejnym krokiem jest ożywienie profilu. Eksperci od social mediów szczególną uwagę zwracają na:
- tworzenie atrakcyjnych dla czytelnika treści, które angażują i zachęcają do pozostawienia reakcji (polubienia, komentarza lub wejścia w podany w poście link),
- projektowanie starannie dopracowanych grafik, spójnych z wizerunkiem marki i jej identyfikacją wizualną,
- nawiązywanie relacji z użytkownikami portalu, szybkie odpowiadanie na ich komentarze oraz zachęcanie do dyskusji,
- korzystanie z dodatkowych narzędzi marketingowych, takich jak organizowanie konkursów oraz płatnych kampanii na portalach społecznościowych.
Więcej informacji na temat prowadzenia profesjonalnego konta firmowego na Facebooku można znaleźć na stronie internetowej pod adresem e-kjstudio.pl. W trakcie planowania postów warto poświęcić czas również na przeanalizowanie statystyk strony. Dzięki nim łatwiej określić, jakie materiały cieszą się największym zainteresowaniem wśród odbiorców i o której godzinie najlepiej publikować pusty.
Najważniejszym elementem tworzenia profilu w social mediach jest zrozumienie grup docelowych i dopasowanie contentu do ich preferencji. Trzeba również wykazać się rozwiniętymi zdolnościami interpersonalnymi i umiejętnie reagować na potencjalne problemy, w tym komentarze zostawiane przez hejterów.
Prowadzenie konta na Facebooku jest dość tanim sposobem na dotarcie do nowych klientów i zaangażowanie ich w życie marki. Żeby jednak przynosiło jak najlepsze efekty, trzeba poświęcić mu trochę czasu. Z tego względu większość przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z pomocy ekspertów od social media. Takie osoby mają dużą wprawę w tworzeniu contentu i wiedzą, jak zdobyć uwagę internautów.
Firmy według kategorii
Atrakcje turystyczne i noclegi
Usługi z zakresu mediów i badania rynku
Zakupy, kultura i rozrywka - baza punktów
Katalog produktów i usług dla każdego
Baza gastronomii i produktów spożywczych
Usługi remontowo-budowlane
Baza kursów i szkoleń
Obrót i zarządzanie nieruchomościami - katalog usług
Meble i ozdoby do Twojego wnętrza
Rejestr usług i urządzeń elektronicznych i AGD
Rejestr usług dla zdrowia i urody
Opieka i zabawa - wykaz produktów dla dzieci
Baza organizacji i stowarzyszeń
Transport dla Ciebie i firmy
Finanse i ubezpieczenia - wykaz
Rejestr sklepów z odzieżą i obuwiem